Newsy Pod sliderem Telemedycyna Zdrowie publiczne

Nowa usługa NFZ – pacjenci mogą umówić się na wideospotkanie z e-Doradcą

Ten tekst przeczytasz w 2 min.

NFZ wprowadził nową, bezpłatną usługę. Poprzez wypełnienie internetowego formularza można umówić się na wideospotkanie z pracownikiem oddziału NFZ. Konsultant udzieli informacji dotyczących m.in. ubezpieczenia zdrowotnego, leczenia planowanego, praw pacjenta czy dostępnych terminów leczenia.

By skorzystać z nowej usługi Narodowego Funduszu Zdrowia, potrzebny jest komputer z kamerą i mikrofonem, laptop, smartfon lub tablet z dostępem do Internetu. Na spotkania z e-Doradcą można umówić się w dni robocze w godz. od 8:00 do 16:00.

Czego można dowiedzieć się od e-Doradcy NFZ?

Jak podkreśla NFZ, podczas wideospotkania można porozmawiać jedynie na tematy zawierające ogólne informacje, takie jak:

  • ubezpieczenie zdrowotne
  • prawo do świadczeń zdrowotnych
  • prawa pacjenta, skargi
  • zasady udzielenia świadczeń i uprawnienia szczególne (krwiodawcy, kombatanci)
  • ubezpieczenie dobrowolne, wysokość składki
  • refundacja i realizacja zleceń na wyroby medyczne
  • zwrot kosztów leczenia
  • leczenie uzdrowiskowe
  • placówki medyczne i dostępne terminy leczenia
  • transport pacjenta
  • profil zaufany
  • zasady wypełniania wniosków
  • profilaktyka i promocja zdrowia, portal diety.nfz.gov.pl
  • zasady wypełniania i składania wniosków o EKUZ oraz certyfikatu zastępującego EKUZ
  • zasady leczenia na terytorium UE/EFTA
  • leczenie planowane.

W jaki sposób można umówić się z e-Doradcą NFZ?

Na wideospotkanie można umówić się przez stronę internetową e-doradca.nfz.gov.pl. Najpierw wybiera się województwo, dzień i godzinę spotkania, a następnie temat, o którym chciałoby się porozmawiać. Kolejnym krokiem jest podanie swojego adresu e-mailowego oraz udzielenie zgody dotyczącej przetwarzania danych osobowych i wizerunku w postaci obrazu i głosu.

Po dokonaniu rezerwacji na podany adres e-mail zostanie przesłane potwierdzenie wraz z linkiem do spotkania. W przypadku rezerwacji zrobionej po godz. 16.00 wiadomość zostanie przesłana w kolejnym dniu roboczym.

W wyznaczonym terminie należy kliknąć w link. Wówczas rozpocznie się połączenie z pracownikiem NFZ. Czas przeznaczony na rozmowę z jednym klientem to 20 minut. Jeśli spotkanie się przedłuża, e-Doradca może zdecydować o jego zakończeniu ze względu na inne zaplanowane rozmowy.

Źródło: nfz.gov.pl

Przeczytaj także: Jest nowy projekt ustawy o weryfikacji covidowej. Jakie rozwiązania zakłada regulacja?

https://www.facebook.com/everethnews

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.